Pāriet uz galveno saturu

Alpu zeme Šveice

Šveice - neitralitātes un turības simbols pasaulē. Tomēr Šveice ir arī kalnu un neizsakāmi skaistu skatu pilna zeme. Lai arī Šveices teritorija ir mazāka nekā Latvijas (41 tūkstotis kvadrātkilometru), tajā dzīvo vairāk nekā četras reizes vairāk iedzīvotāju nekā Latvijā.
Pilnā nosaukumā Šveices Konfederācija patiesībā ir federāla valsts, kuru veido 26 kantoni. Tikpat interesanti ir tas, ka Šveicei juridiski nav galvaspilsētas, tomēr tīri faktiski tā ir Berne, kur atrodas vairums valsts iestāžu. Šveicei nav robežas ar jūru; ziemeļos tā robežojas ar Vāciju, austrumos ar Lihtenšteinu un Austriju, dienvidos ar Itāliju, bet rietumos robežojas ar Franciju.
Šveice atrodas starp Alpu un Juras kalniem un lielākā daļa iedzīvotāju ir apmetušies valsts centrālajā daļā, kur atrodas arī lielākās valsts pilsētas. No šīm pilsētām ļoti nozīmīgas ne tikai Šveicē, bet arī visā pasaulē ir Ženēva un Cīrihe. Pēc iekšzemes kopprodukta uz vienu cilvēku Šveice ir viena no bagātākajām valstīm pasaulē. Cīrihe un Ženēva attiecīgi ir novērtētas kā pilsētas ar otro un trešo augstāko dzīves kvalitāti pasaulē.
Kopš 1815. gada Šveice ir neitrāla valsts un nav iesaistījusies karos, kas norisinājušies Eiropā. Šajā valstī atrodas vairāku starptautisku organizāciju galvenās mītnes, piemēram, Sarkanā Krusta galvenā mītne. Valsts daudzējādā ziņā ir vienota un, apzinot savus nelielos resursus, radījusi plaukstošu saimniecību. Šveice ir kļuvusi par svarīgu finanšu centru. [1] Praktiskās izmaksas pašās beigās.
Varu saukt sevi par laimīgu cilvēku, jo Šveicē dzīvo divas manas latviešu draudzenes. Šogad man apritēja apaļie 30 gadi. Izdomāju, ka negribu lielu ballīti taisīt, tad nu vīrs uztaisīja pārsteigumu un uzdāvināja biļetes uz Šveici. Atvaļinājums no 30.07 - 06.08. Lidojums uz Ženēvu aizņem aptuveni 2.5h, Airbaltic jaunās lidmašīnas ērtas un foršas, turpceļā paveicās būt pie loga un sēdējām pašā aizmugurē, līdz ar to nevienam netraucējot varēja krēslus pagāzt uz atpakaļ un ērti baudīt lidojumu.
Ielidojām Ženēvā 17.35, ātri izejam cauri lidostai, izejam ārā un Šveice sagaida jau ar siltu laiku. Lidojām turp tikai ar rokas bagāžu, tad biju visas siltākās drēbes uzvilkusi lidojot un pie lidostas kā sīpols lēnā garā ģērbos nost, starp citu vējjaka/lietus jaka nebija vajadzīga, jo laika apstākļi bija lieliski, bet nu labāk, lai viņa ir līdzi nekā viņas nav.
Viena no draudzenēm dzīvo pilsētā Échandens (Ečandena), atrodas 40min braucienā no Ženēvas. Pirmais vakars paiet atpūšoties no lidojuma un grilējot gaļu, taisot mājas burgerus un priecājoties par satikšanos.
31.jūlijā dodamies no rīta pakaļ draudzenei uz pilsētu Morges. No rīta pilsēta tukša, pa retam pa promenādi, kāds skrējējs paskrien garām un cilvēki dodas darba gaitās.
Rīts ir nedaudz apmācies, bet pēcāk jau debesis skaidrojās un laiks bija lielisks
Pa visu valsti ir šādas foto vietiņas, otrā pusē rakstīts, ka bildēm jāizmanto #inlovewithswitzerland, ja bildes tiek liktas sociālajos portālos

Dienas galvenais mērķis ir apskatīt Francijas pilsētu Annecy (Ansī), kura manā "must see" sarakstā jau sen bija. Tās galvenais ienākumu avots ir tūrisms, jo pilsēta ir brīnumskaista un piesaista ceļotājus no visas pasaules.
Pastaiga pa Ansī vecpilsētu ir patiess prieks, ar saviem burvīgajiem kanāliem, ar ziedu rotām visapkārt, mazajiem apburošajiem tiltiem un skaistajām mājām ar krāsainajām fasādēm, pilsētai patiešām piestāv iesauka- Francijas Venēcija vai Alpu Venēcija. Vecpilsētu šķērso burvīgi kanāli, kuri vijas cauri krāsainām mājiņām.

Palais de I Isle ir visvairāk fotografētais un populārākais apskates objekts Ansī.

Sentklēras vārti ved uz Anesī vecpilsētu, kur apmeklētājs var atklāt nelielu laukumu: Place Sainte Claire. Gallo nama laukumā no 18. gadsimta ir skaista un izsmalcināta fasāde. Tā nosaukums ir cēlies no arhitekta, kurš to uzcēla savai dzīvesvietai.

Informāciju par meiteni uz māju fasādēm, diemžēl neatradu.
Kārtīgi izstaigājušies pa pilsētu, atrodam veikalu, nopērkam jau gatavos kartupelīšus, vistas kāju, tomātus un dodamies piknikā uz Ansī ezeru.
Ansī atrodas Ansī ezera ziemeļu galā, kas ir trešais lielākais ezers visā Francijā, pilsēta atrodas ezera malā ar skatu uz kalniem. Man ļoti patika pastaigāties gar tās kanāliem un jaukajām, šaurajām gājēju ielām!
Pilsētas iedzīvotāju un tūristu atpūtas vieta ir Ansī ezers. Ledus izcelsmes Ansī ezers ar 27,4 km² lielu platību un 80 metru dziļumu ir tīrākais Eiropas ezers. Tā kristāldzidrais ūdens ir lieliski piemērots daudziem ūdens sporta veidiem un sporta aktivitātēm, piemēram, peldēšanai, burāšanai, niršanai, laivošanai, makšķerēšanai vai ūdens slēpošanai.
Pīļu ģimene sev māju uztaisījusi pamestā laivā

Lai izbaudītu klusākās ezera vietas vai vienkārši peldētos mazliet tālāk no krasta, ezera krastā var atrast dažāda veida laivas vai katamarānu nomu.
Daži piemēri:

Brauciens ar airu laivu sākas no 12 € par pusstundu vai motorlaivu bez licences, sākot no 30 €, par pusstundu.
Ja jums patīk ūdens sports vai vienkārši vēlaties izmēģināt kaut ko jaunu, jūs varat nodarboties ar ūdens slēpošanu vai veikbordu, sākot no 38 € par braucienu.
Pastaigāties Ansī vecpilsētas ielās ir jauki, taču to darīt ir labāk ēdot labāko saldējumu pilsētā. Ansī pilsētā ir lielisks saldējuma veikals: Le Glacier des Alpes, tas pat tiek uzskatīts par vienu no labākajiem Francijā. Tas piedāvā vairāk nekā 45 dažādas garšas saldējumus, tāpēc grūtākais ir izvēlēties! Karameļu bija vienkārši dievīgs!
Gorges du Fier bija mana vismīļākā vieta, kas jāredz Ansī apkaimē! Šī vieta ir satriecoša!
Atrodas tikai  10 km brauciena attālumā no Ansī, Gorges du Fier pārsteidz  ar savu nedaudz biedējošo skaistumu. Šī iespaidīgā aiza ir lielisks piemērs tam, cik spēcīga māte daba ir.
Gorges du Fier ir kanjons, kas cirsts klintī gar upes plūstošajiem ūdeņiem. Mūsdienās tā ir ļoti iecienīta apskates vieta, pateicoties klinšu  tiltam, kas ir piekārts 25 metrus virs upes gultnes. Must see noteikti! Ļoti patika.
Divas sejas raugās viena otrai pretī
Vakara noslēgumā sākam jau svinēt tad to apaļo 30.gadu jubileju!
 Tadadādā, klāt ir 1.augusts! Dzimšanas dienā tieku apsveikta un sabučota!

Kruasānus un maizītes tajā galā cep fantastiskus, bet kūkas gan ir tādas, kuras īpašu sajūsmu neizraisa.

Paēdam svētku brokastis, sēžamies mašīnās un dodamies uz Rochers-de-Nay. Mašīnu atstājam Caux pieturā un ar vilcieniņu dodamies uz galamērķi.
Pasakaini skaisti skati! Ak Alpi, jūs esat brīnišķīgi. Paveras vienreizējs panorāmas skats: virs Šveices un Francijas Alpiem no Eigera līdz Monblāna un tālāk līdz Ženēvas ezeram.
Skats patiešām ir brīnišķīgs, nostājies uz klints malas un saproti, jā, cik gan brīnišķīgs ir šis dzīves mirklis, atrasties tik tālu no mājām un redzēt sniegotās kalnu virsotnes. Dvēsele gavilē!
Kalna augstums 2042 m.

Šo gājienu var sākt no Caux un doties pilnas dienas pārgājienā, kas aizņemtu 6-8h, bet tā kā mums bija ierobežots laiks un vēl vakarā bija plāni, tad augšup devāmies ar vilcieniņu (diviem cena 55€ ). Vilciens atiet reizi stundā. Braukšana ar vilcienu pati par sevi ir piedzīvojums, vilciens brauc stāvi augšā kalnā, cauri tuneļiem, ļaujot redzēt lieliskus dabas skatus. Laika apstākļi kalnos var mainīties strauji, bet mums ar laiku paveicās. Var apskatīt Alpu botānisko dārzu, kur vienkopus var redzēt visu Alpu  floru. Daudz foto vietu un vieglas pārgājiena iespējas. 11km mums sanāca no kalna augšas līdz mašīnai noiet, pa ceļam vēl apēdot piknika maizītes, kuras sagatavojām no rīta, tas mums prasīja 4h. Staigājot redzējām kalnu kazu, kura sprigani skrēja pa stāvo kalnu. Man patīk Šveice, viņi zin, kad svinēt savus svētkus. Mums abām dzimšanas dienas ir vienā dienā. Tikai Šveicei dzimšanas diena ir 1291. gada 1.augusts. Dāma jau krietnos gados. Vakara plāns doties uz Lozannu.

Skatīties svētku uguņošanu, kura  notiek visās Šveices pilsētās, uguņošanas garums Lozannā 25 minūtes. Likās, ka dāma aiz mums redz pirmo reizi salūtu, jo viņas "wow" , "O, ū, ā" bija ļoti skaļi un praktiski visu laiku. Cilvēku visapkārt daudz, visi ļoti priecīgi, atpūšas un bauda svētkus. Pēc oficiālās uguņošanas vietējie vēl kādu labu brīdi šauj gaisā visu iespējamo, kas taisa troksni. Diena izdevusies lieliski. Emocijas pozitīvas uzņemtas uz ilgu laiku!
2. augusts. Pieceļamies un lietus līst, tas mūsu plānus nedaudz izbojāja, bet nu pārplānojām maršrutu, jo vakarā mums jāiečekojas Lauterbrunenas kempingā, tur paliksim 2 naktis un apskatīsim tuvāko apkārtni. Meitenes aizveda mūs uz restorānu & bāru Le Deck. Skaista vieta tējai un dzērieniem ar skatu uz UNESCO Laveaux vīna dārziem un Ženēvas ezeru
Zvirbuļi gaidot savu mirkli, lai tiktu pie drupačām!

Var arī izmantot teleskopus, lai tuvāk apskatītu apkārtni.  Skats lielisks un noteikti apskates vērta vieta. Lattes cena bija 6 €. Nav lēti, bet tā ir Šveice, bet par skaisto skatu noteikti ir vērts maksāt.  No marta līdz oktobrim atvērtā Le Deck terase ir ideāla vieta, kur nobaudīt arī glāzi vīna, kas izgatavots no vīnogām, kas aug tieši zem tā.
Pie noderīgām saitēm arī ir ēdienkarte, ja, kādam interesē var iepazīties ar Šveices restorānu cenām. Dodamies uz Lauterbrunnenu. Lai arī tā atrodas ielejas pašā apakšā tikai 796 metrus virs jūras līmeņa, tā atrašanās Alpu sirdī padara Lauterbrunnenu par ideālu vietu, kur baudīt garo Alpu aktivitāšu sarakstu un dabas skaistumu  gan vasarā, gan ziemā.  Paliekam 2 naktis ļoti foršā kempinga mājiņā. Mājiņa ir 6 cilvēkiem, istaba ir maza, kompakta un ir divstāvu gultas. Kempinga teritorijā ir dušas ar karsto ūdeni, virtuve ar traukiem, tējkannu. Kempingā mums iedod atlaižu karti, viena no atlaidēm ir tieši uz vilcienu, ar kuru mums paredzēts doties kalnos augšā, būtu vajadzējis maksāt 30 EUR, samaksājām 23 EUR. Diezgan patīkama ekonomija.
Lauterbrunnenas must see ir Staubbach ūdenskritums, to vasaras sezonā var izpētīt no aizmugures, izmantojot izveidotu celiņu gar klinti (līdzīgi kā Norvēģijā, tur gan likās iespaidīgāk, par Norvēģiju arī raksts ir blogā).
 Sezonas laikā no jūnija līdz oktobrim ūdenskritums vakarā tiek izgaismots. Staubbach ūdenskritums iedvesmoja Gēti rakstīt savu dzejoli «Spoku dziesma virs ūdeņiem».
 Lauterbrunnen ir Šveices kalnu ciemats, kas ir pilns ar kalnu stila mājām un kuru ieskauj zaļi lauki un  sniegoti kalni, skati kā no pastkartes un no romantiskajām filmām.
Ciemata galvenā iela ir izklāta ar viesnīcām, restorāniem, kafejnīcām, veikaliem, kas pārdod sporta apģērbu, suvenīru veikaliem un pārtikas veikalu, un tas ir pietiekami ērti, lai pavadītu stundu vai divas lēni izstaigājot apkārtni.
Izstaigājušies, sagaidām meiteņu vīrus kempingā, kuri mums no rīta nevarēja pievienoties, jo bija jāstrādā. Mēs, kā jau latvieši, izdomājam izcelt no kempinga mājiņas galdu ārā un forši sēžam mūsu mājas priekšā. Gatavojam vakariņas Šveices gaumē. Tiek izkausēts Rakletes siers un pārliets pāri kartupeļiem, uz mazā griliņa uzcepam desiņas un karaliskas vakariņas ir gatavas.
Blakus mūsu  mājiņai blakus ir amerikāņi, kuri ir nopirkuši Šveices tūristu ziemas cepures un priecīgi spēlē kārtis. Vēlāk gar mums noiet kempinga pārstāvis un pasaka, ka galdu ārā nedrīkst likt, bet nesaka, ka uzreiz būtu jāvācas nost, kas bija ļoti labi, lai varētu izbaudīt vakaru. Paēduši, dodamies gulēt, jo paredzēta gara diena un jāceļas 6 no rīta.
3.augusts
Jungfrau reģions piedāvā vienu no labākajiem haikingiem visā pasaulē.
Negribīgi ceļamies 6 augšā, jo 7.17 mums jau ir kalnu vilciens līdz Wengenai. No kempinga līdz stacijai jāiet aptuveni 15 minūtes. Pats brauciens jau ar vilcieniņu ir, ko vērts, jo skati ir skaisti. Brauciens ilgst aptuveni 12 minūtes. Pāri 8iem mums bija paredzēts braukt jau ar gaisa tramvaju augstāk kalnos. Nedaudz izstaigājam Wengen - no rīta klusa un mierīga pilsēta, visi vietējie un tūristi vēl guļ. Dodamies ar gaisa tramvaju uz Männlichen – Kleine Scheidegg. Tā ir viena no populārākajām takām apkārtnē un no skaitākajām noteikti. Skati ir vienkārši kā no pastkartes. Debešķīgi skaisti un iespaidīgi ir lielie kalnu masīvi un ielas skats lejā uz Grindvaldi.

“Climb the mountain not to plant your flag, but to embrace the challenge, enjoy the air and behold the view. Climb it so you can see the world, not so the world can see you.” ― David McCullough Jr.

Ir lietas, ko izstāstīt nevar, un pat nofotografēt nevar (lai gan es centos), ir pašiem jāredz!
Bērni, lūdzu, neatkārtojiet šo. Māris uzkāpis uz pretlavīnas aizsardzības nožogojuma.

Pa labi, kad izkāpjat no trošu ceļa Mannlichen, tā vietā, lai dotos tieši uz Mannlichen uz Kleine Scheidegg taku, jūs varat doties kalnā uz Royal Walk pastaigu taku. Taka ilgst apmēram 30-45 minūtes un ir jākāpj diezgan pastāva kalnā, bet no tā paveras skats uz Alpiem, Lauterbrunnen ieleju un varbūt pat redzēsit dažus paraplānus, kas lec arī no kalna.
Kalnu taka ir viegli ejama, ik pa brīdim apstājamies un nofotografējam skaistumu, bet to ir grūti ietvert kadrā, tas ir jāredz.

Un tad jau dzirdam tālumā zvaniņus, bet pašas Alpu govis vēl neredzam, un tad ejot aiz līkuma - ieraugām tās! Un ir tā sajūta, jā, es esmu Alpos! Bet gotiņas gan ir žēl, ka viņām visu dzīvi tie lielie zvani kaklā karājas un nepārtraukti šķind. Tiek jau vākti paraksti, lai atbrīvotu govis no zvaniem, jo tas tomēr ietekmē govju dzirdi un tas liekas diezgan loģiski, es domāju, ka viņām galva sāp nepārtraukti, bet Šveices politikas pārstāvji uzskata, ka zvani ir tieši Šveices atpazīstamības zīme, nu, lai tā būtu, gan jau pienāks laiks, kad zvani vairs viņām dzīvi nebojās, bet būs gps siksniņas, kuras parādīs, ja, kāda no govju bara būs aizklīdusi prom.

Kalnu skati patiešām ir lieliski un liek ik pa brīdim elpai aizrauties un pie sevis pateikt "wow, cik skaisti"!

Ik pa brīdim ir pa, kādai kafejnīcai, lai varētu kafiju, alu, saldējumu paņemt, kas nu katram tuvāks. Es katru reizi ņēmu saldējumu, bet nekas nevarēja pārspēt Francijas saldējumu.

Nostaigājām 13.60km no Mannlichen līdz mūsu kempingam. Stāvums uz leju visu laiku bija, nogurums nonākot kempingā bija milzīgs, ka paņēmām nelielu diendusu. Kājas bija tādas ļenganas lupatiņas, Māris bija aizgājis līdz kalnu upei un atveldzēja kāju muskuļus tajā. Māris jau agrāk piecēlās un sāka runāties ar mūsu amerikāņu kaimiņiem. Teikšu tā, baigi foršie cilvēki, kad es piecēlos, arī aizgāju ar viņiem parunāties, izrunājām visu - par Trampu, par Putinu, par ieroču atļaujām ASV, par bēgļiem, par seriāliem un par ASV Nacionālajiem parkiem. Un, kad reiz būsim Jūtā, tad jādod ziņa un jābrauc ciemos. Ar viņiem runājot secināju, ka nemaz negribu dzīvot ASV, jo viņiem ir normāls uzskats, ka ieročiem ir jābūt, jo ejot uz parku taču nekad neko nevar zināt, kas var notikt! Nopietni?! Ejot uz parku? Vai tas ir normāli? Domāju nē. Un tad vēl visa dzīve paiet kredītos, lai apmaksātu augstāko izglītību un pēc tam varētu nopirkt māju drošā rajonā. Jo drošāks rajons, jo dārgākas mājas. Tad viņi aizgāja paēst un mēs arī sākām gatavot vakariņas, mazais griliņš līdzi, šoreiz mums bija šokolādes fondī, bet mums šokolāde piedega, tad arī sākam cept maršmelovus, uzaicinājām arī amerikāņus un viņi teica, ka Eiropas maršmelovi ir ēdami, jo nav tik saldi kā Štatos.
4. augusts
Atkal agri ceļamies, sākot no 7.30 var izrakstīties no kempinga, dodamies tālāk uz Interlaken.
Kā norāda nosaukums, Interlaken atrodas šaurā zemes joslā starp diviem ezeriem - Thun ezeru un Brienz ezeru, kuriem cauri vijas Aare upe.
Interlaken, kurā ir ap 14 000 iedzīvotāju, ir viena no lielākajām Bernes Oberlandes pilsētām, un tā piedāvā daudz pakalpojumu gan iedzīvotājiem, gan apmeklētājiem. Mūsu galvenais apskates objekts bija Harder Kulm. Esam izdomājuši, ka kāpsim augšā paši. Kāpiens aizņēma 2h, var izvēlēties iet pa taku (īsākais ceļš) vai pa ceļu, kurš lēni vijas uz augšu (mēs gājām gan, gan).

Ja salīdzina šo kāpienu ar Norvēģijas Bergenas kalnu Floyenu, tad man labāk patika Bergenā, jo tur bija ik pa brīdim, kur apsēsties un arī skati uz pilsētu bija labāki, bet bija jau skaisti, bet ja salīdzina ar iepriekšējām dienām, tad wow efekts izpalika.
Šis bija vislabākais skatu punkts kāpiena laikā uz Harder kulm (tomēr bija vērts kāpt, jo pašā augšā tūristu ļoti daudz, bet šeit mēs uztaisījām mazu piknika pauzi un bijām vieni paši)
Skatu platforma ar stikla grīdu vidū. Daudzie tūristi, kas bauda apkārtni
Draugi negribēja atpakaļ doties ar kājām, tad nu braucām ar funikulieri, kura cena vienā virzienā ir 19 EUR.

Brauciens jau bija foršs un interesants un lejā jau esi 10 minūšu laikā, bet vai tas ir 19 EUR vērts, nezinu. Varbūt. Bet mēs abi ar Māri noteikti būtu kāpuši ar kājām lejā, nevis braukuši, jo arī Norvēģijā ar braukt ar funikulieri, bet mēs izvēlējāmies abus ceļus turp un atpakaļ mērot ar kājām. Nobraucot lejā, izstaigājām Interlaken pilsētiņu, pārāk daudz gan nav, ko redzēt. Ļoti daudz Japānas tūristi, kuri iepērkas brendu veikalos.
Tālāk dodamies apskatīt Blausee dabas parku. Ko, lai saka, to, laikam gribēja darīt trešdaļa valsts, jo cilvēku tur bija ļoti daudz. Bet kāpēc, lai nebūtu - parka teritorija ir 20ha liela, tajā ietilpst viesnīca, restorāns, daudz piknika vietas un bērnu rotaļu laukumi, ideāla vieta ģimenes atpūtai. Blausee ezers skaitās viena no instagramīgākajām vietām Šveicē dēļ super dzidrā un zaļā ezera.
Ūdens krāsa ir pasakaina.
Bet tiešām jārēķinās ar to, ka cilvēku būs ļoti daudz, bet apkārtējais mežs arī ir ļoti skaists, kā no pasaku grāmatas. Lieli akmeņi, apauguši ar sūnām, pieļauju domu, ka dodoties agri no rīta darba dienā, viss būtu kārtībā un sanāktu izbaudīt apkārtni daudz mierīgāk.
Esam atpakaļ dzīvoklī  Échandens un vakara plāns ir taisīt fondī ar sieriem, maizīti un kartupeļiem. Ļoti, ļoti sātīgs ēdiens, bet arī gards. Aukstos ziemas vakaros, kad lēni krīt sniegpārslas, baudīt fondī būtu pavisam liela bauda. Draudzenei ir visi nepieciešamie trauki un instrumenti, lai gatavotu fondī mājās, sierus var nopirkt jebkurā Šveices veikalā. Siera cenas ir ļoti dažādas. Ja kafejnīcā vienam cilvēkam tie būs 20 EUR, tad mājās taisot 4 cilvēkiem sanāks ap 20 EUR kopā. Rēķina ap 200g uz cilvēku sieru.

5. augusts
Dodamies uz Ženēvu. Daudziem liekas, ka Ženēva ir Šveices galvaspilsēta, laikam tāpēc, ka tā ir otra lielākā valsts pilsēta. Ženēva ir viena no vecākajām Šveices pilsētām, kas pastāvēja jau ilgu laiku pirms mūsu ēras; to slavenu padarījis kristiešu baznīcas reformators Žans Kalvins, kurš to pārvērtis par protestantisma meku. Dažkārt to dēvē arī par Pasaules galvaspilsētu, jo Ženēvā radušas mājvietu vairākas starptautiskas organizācijas – ANO, PTO, Sarkanais Krusts un citas.Galvenie apskates objekti: slavenais puķu pulkstenis, kas sastāv no 6 500 ziediem, kurus kārto un pārkārto vairākas reizes gadā.
Pilsētas centrs ir slavens ar Že-Do (Jet d’Eau) strūklaku, kas atrodas vietā, kur Ženēvas ezers satiekas ar Ronas upi; ūdens uzšaujas 140 metru augstumā un tā ir viena no augstākajām strūklakām pasaulē.
 Lai gan Ženēva ir viena no dārgākajām pilsētām pasaulē, no lidostas līdz centram tu vari tikt pilnīgi bez maksas. Tāpat ikvienam pilsētas viesim, kas rezervējis naktsmājas viesnīcā vai hostelī (Airbnb diemžēl šoreiz neskaitās), pienākas kartīte, kas ļauj izmantot sabiedrisko transportu par baltu velti, tā ka par maka izmantošanu vēl kādu brīdi var aizmirst. Starp citu, par ūdens izmaksām šeit var aizmirst. Dodoties pastaigās, vari paķert vienīgi tukšu pudeli, kuru varēsi piepildīt ar tīru ūdeni gandrīz visur!
Izstaigājām Ženēvu, tā ir pilsēta par, kuru es teiktu, ka vienreiz redzēju un pietika, ne ar ko nepiesaistīja. Nespēju sajust pilsētas šarmu vai burvību.
Interesantas durvis mani piesaista jebkurā vietā
Operas nams
Var uzspēlēt šahu vai domino
Iegājām veikalā, nopirkām visu nepieciešamo piknikam un lēni devāmies uz Morges pusi. Piestājām pie vīnogu lauka un ar skaistu skatu uz vīnogām uz ezeru, papusdienojām.
Tālāk devāmies baudīt atvertā tipa publisko baseinu Morges pilsētā. Ah, tas bija lieliski! Ārā + 30 un atvēsināties baseinā bija fantastiski.
Ik pa brīdim papeldējāmies un pasauļojāmies. Esot Šveicē vasarā, šī iespēja noteikti ir jāizmanto!
6. augusts
Mājup došanās diena. Šoreiz, pirmajam iespaidam ar nedēļu Šveicē pilnīgi pietika. Es zinu, ka ar Šveici mēs noteikti vēl tiksimies un, kādu no savām dzimšanas dienām atkal nosvinēšu skaistajā Alpu zemē.
Rīta plāns ir doties uz Castle of Vufflens (Vuflenas pils). Apskatāma gan tikai no ārpuses, jo tā ir privātā pils. Uzbūvēta 1425. gadā, ir Morges apkaimes senākā un iespaidīgākā pils. Atstājām mašīnu netālu no pils un izgājām aptuveni 3km apli gar pili un vīnogu laukiem.
Nākamais mērķis bija atrast skaistu saules puķu lauku, ļoti daudzi jau bija noziedējuši, bet viens vēl atradās, kur viņas skaisti savas galvas gozēja saules virzienā. Tad, protams, tapa ašā fotosesija. Tālāk dodamies uz Morges un uz vilcienu, lai dotos uz lidostu. No Morges līdz Ženēvas lidostai ir aptuveni 30 minūtes. Ātrs, ērts, kluss vilciens nevar ne salīdzināt ar mūsu vilcieniem.

Draudzene vilciena biļetes caur aplikāciju nopirka 2 dienas pirms brauciena, tad maksāja 7 EUR biļete, bet ja pirktu tajā pašā dienā, nāktos maksāt 20 EUR.
Šveice ir nesaprotami dārga valsts, zinot, ka apkārtējās kaimiņu valstīs visas cenas ir krietni draudzīgākas. Vai es tur gribētu dzīvot? Laikam, ka tomēr nē, bet aizbraukt ciemos pie draudzenēm un apskatīt skaistākās valsts vietas - jebkurā laikā! :D

Au revoir la Suisse, à bientôt! Uz drīzu tikšanos Šveice!

Noderīgas saites:

Praktiskās izmaksas:
Fondī: Šo es iesaku izbaudīt noteikti, kādā no Šveices kafejnīcām, jo tas tomēr ir nacionālais ēdiens. Jā, nebūs lēti, jārēķinās sākot ar 20 EUR no cilvēka par porciju, ja vēlas vīna glāzi, tad pārim  nāksies šķirties kā minimums no 60 EUR.
Lidmašīnas biļetes. Airbaltic. Rīga - Ženēva - Rīga, 147 Eur, rokas bagāža.
Blausee parkā ieeja brīvdienās ir 10 EUR, darba dienās 8 EUR.
Atklātie pilsētas baseini - līdz 17.00 5 EUR visa diena, pēc 17.00 līdz slēgšanai ir 3 EUR.
Magnētu cena - 5 EUR viens
Veikala cenas vienai piknika reizei 2 cilvēkiem - var iekļauties 20 EUR (tai skaitā, kafija, jogurts, sula, salāti, vistas kāja)
Kalnu vilcieni Lauterbrunā:
Lauterbrunnen - Wengen - 6.80 EUR
Wengen - Mannlichen - 16 EUR
Kempings 2 naktis 2 cilvēkiem - 150 EUR
Benzīna izmaksas - 1.70 EUR
Mazā pica Margarita - 12 EUR
Vilciena izmaksas Caux - Rochers-de-Nay - diviem cilvēkiem 55 EUR
Airbnb izmaksas naktij Morges - ir sākot no 40 EUR diviem cilvēkiem.
Esot kempingā un dodoties uz kalniem, pārsvarā pārtikām no pašu taisītām maizītēm gan brokastīs, gan pusdienās.
Francijā pārtikas izmaksas stipri līdzīgas kā pie mums, nu ok, nedaudz dārgāk.
© bilžu autores - es ar Nikon D80, Dace - ar Samsung Galaxy 9.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

The one and only - Roko torte

Mājās gatavota Roko torte. Par viņu varētu runāt dienām ilgi. Viņa ir ļooti garda, lai neteiktu vairāk. Man Roko torte nekad nav bijusi mīļāko tortu sarakstā, bet tā, kā tā ir vīra mīļākā torte, sen jau biju meklējusi recepti, bet neko jēdzīgu neatradu. Jāsaka paldies sociālajiem tīkliem. Tā, kā esmu liela kūku fane, instagram bieži vien smeļos idejas un priecājos par citu darbiem. Tad, kādā dienā ieraugu, to, ko tik ļoti sen jau biju meklējusi #homemadeRoko un uzreiz pieglabāju ierakstu un zināju, ka cepšu uz vīra vārda dienu, viņam par prieku. Tad nu tā, tas bija to vērts un pat ļoti. Vīra izsauciens, ka ja viņš vēl nebūtu mani apprecējis, tad tagad to noteikti darītu, manu sirdi ļoti sildīja. Viņš teica, ka torte garšo kā senos laikos, kad Staburadzes tortes vēl bija gardas. Vīra mamma pateica, ka Roko ir vislabākā torte, ko esmu taisījusi un viņa šo gadu laikā ir ēdusi jau diezgan daudz manis taisītus gardumus. Ar vīra tēvu vieglāk, viņam viss, kas salds garšo. Tā kā, brīvās dāma

Pārgājiens gar Braslu

Ak, tēzveme, cik gan skaista Tu esi! Pārgājiens gar Braslu noteikti ierindojas TOP 3 no maniem vismīļākajiem Latvijas ietajiem maršrutiem.Šī gada TOP 1 noteikti, otrajā vietā ir Cecīļu dabas taka .  Pasakaini skaisti. Zelta rudeni šajā maršrutā izdodas izbaudīt uz visiem 100%. Vai esat dzirdējuši par streelnieks.lv? Ja nē, tad īsumā pastāstīšu - tie ir daži entuziasti, kuri rīko pārgājienus, bet tie pārgājieni galīgi nav svētdienas pastaiga gar jūru. Pagājušā gadā, kad sākās Covid, viņi piedāvāja iegādāties viņu izveidotos maršrutus ar kartēm, to es arī uzreiz izdarīju. Bet ir pieejami arī bezmaksas pārgājienu maršruti , ja ir interese doties dabā- noteikti iesaku piereģistrēties, ir to vērts! Šis maršruts arī ir viens no tajiem, kurš ir bezmaksas pieejams! Oktobrī jau zināju, ka dosimies vienā nedēļas nogalē veselos divos pārgājienos. Tieši šādi man gribējās pavadīt mūsu sesto laulības gada dienu. Es iešanu pārgājienos esmu iemīlējusi tā no visas sirds. 9.oktobrī dodamies uz Braslu

Pārgājiens gar Amatu

Ir āķis lūpā ar tiem pārgājieniem! Vasarā tika izdomāts draugu lokā iziet, kādu maršrutu, kurš sākas un beidzas vienā un tajā pašā vietā, jo tā ir vieglāk, nevienam nav jādomā, ar kādu transportu tikt uz priekšu vai atpakaļ. Izpētīju, ka piedāvājumā ir Kārļi - Ainavu krauja - Zvārtes iezis - Kārļi, kas ir 15km garš maršruts. Sacīts darīts. Sarunājam, ka tiekamies ar vienu draugu pāri 8.00 pie Berģu Depo un tālāk kopā braucam, trešo auto sagaidām jau Kārļos. Maršruts ir viegls un der jebkuram gājējam, kas grib pamēģināt noiet pats saviem spēkiem vairāk kā 5km un apskatīt skaistās Amatas krastus.  Amata ir viena no straujākajām, krāčainākajām un tīrākajām Gaujas pietekām. Ne velti lībiešu valodā vārds Amada nozīmē straujā. Taka aizvijas gar Amatas labo krastu no Vidzemes šosejas tilta pie Melturiem, gar viesnīcu “Kārļamuiža” un Zvārtes iezi līdz Amatas tūristu apmetnei pie Kārļu – Līgatnes ceļa Veclauču tilta. Amatas taka ir izstaigājama vairākos posmos.   Pirmais posms ir no Meltu